Logotip je najvažniji pokazatelj Vašeg branda. Upravo zato je bitno da vjerodostojno prikazuje Vaše poslovanje i da nije rađeno u online programima (nije vektor, stotine brandova će imati isti logo kao Vi i nije primjenjiv tisku jer je u jpeg ili png formatu i ne dizajner nije sretan kada dobije poziv da neki online logo vektorizira ili precrtava ) ili da je nedaj Bože, copycat nečijeg branda.
Mnogi nisu svjesni koje se količine vremena i truda ulažu u stvaranje snažnoga brenda i njegovog vizualnog identiteta, prvenstveno logotipa. Klijenti ne rijetko ostaju zatečeni kada ih uputimo u postupak stvaranja logotipa i od koliko se koraka sastoji, istraživanja, skiciranja, bojanja i osmišljavanja idealnog fonta slova.
Koliko vremena treba da se izradi logotip? Postoji samo jedan odgovor – ovisi. Naša izrada logotipa, ovisno o otvorenim radnim nalozima, traje od 7 – 12 radnih dana. No koraci su uvijek isti i u tekstu niže ispod svojim budućim klijentima želimo olakšati razumijevanje postupka kreiranja logotipa.
Jednostavnost i primjenjivost u tisku
Da li je dizajn jednostavan i dovoljno shvatljiv i je li njegova primjena moguća u svim metodama tiska? Ne smije imati previše detalja kako ne bi izgubio na svojoj konciznosti.
Prepoznatljivost
Da li je logo brzo prepoznatljiv? Da li na prvi pogled klijent, a i željeno tržište može razumijeti značenje toga logotipa?
Prikladnost i suklađenost
Komunicira li logotip sa željenom publikom? Je li logo namijenjen upravo tržištu djelatnosti? Zato je veoma bitna komunikacija s Vama i zato volimo čuti sve detalje o Vašem poslovanju, planovima i pogledima u budućnost. Bitno je da je logo bezvremenski, odnosno da je vizualno prilagodljiv tržištu sada, ali i za 5 godina.
Ovo su koraci kojih se slijepo držimo u izradi svakog našeg logotipa:
Korak 1: Sastanak sa klijentom ili ako niste u mogućnosti osobno – telefonski razgovor,onako podulji, odvojite vrijeme za nas 😀
Uvijek preferiramo osobno upznavanje klijenta i čuti njegove vizije, želje, ideje i ako treba skice ili primjere logotipa koji mu se sviđaju. Netko preferira apstrakciju, netko voli moderni dizajn, netko se voli dizajnom vratiti u prošlost, a kako se ne poznajemo, bitno je da se upoznamo i razmjenimo ideje, stilove, stajališta i jedni drugima pošaljemo što više primjera, ideja i smjernica.
Korak 2: Istraživanje
Treba istražiti tvrtku za koju radimo logo, njihove proozvode, usluge, viziju, web stranicu, društvene mreže i upoznati Vas maksimalno kako bi mogli kreirati logo koji najviše odgovara Vašem profilu. Nerijetko ćemo Vas zamoliti i popis tvrtki koje posluju u Vašoj blizini ili na Vašem lokalnom području kako bi vidjeli kakav vizualni identitet imaju i kako bi Vama naravno isporučili logo iz naše kreativne Dolly Link radionice koji će biti drugačiji, moderniji i koji će se isticati od konkurencije. Bolja komunikacija vodi do dobrog dizajna logotipa.
Korak 3: Inspiracija i skiciranje
Prije nego počnemo raditi koncepte projekta za klijenta, napominjem svaka naša izrada logotipa se sastoji od 5 idejnih rješenja, inspiriramo se svjetskim idejama grafike, trendovima, prelistavamo naše omiljene autore, skiciramo ručno, bojamo,malo predahnemo i dorađujemo skicu. Znate ono kada od vlastitih radova, ne vidite širu sliku? Zato je veoma bitno nama dizajnerima nakon procesa skiciranja uzeti odmor od dan- dva, biti dobar analitičar vlastitim radovima, pregledavati ih i sinuti će nova ideja dopune i dorade.
Korak 6: Prelazak na računalo
Kada je skica gotova mentalno i na papiru, kreiramo ih u grafičkom programu, Illustratoru ,bojamo, dodajemo fontove i šaljemo Vama na Vaše finalno mišljenje ili eventualno revidiranje. Cilj – uzeti one najbolje koncepte sa skice i pokušati ih poboljšati. Uvijek počinjemo sa crnom, negativ verzijom crtanja. Tipografija je iznimno važna, no to može biti definirano u kasnijim fazama procesa dizajna.
Korak 7: Boja
Boja ima duboko značenje, a to značenje može biti pozitivno ili negativno, ovisno o razmišljanju publike. Ukoliko već postoji određeni branding tvrtke ili boje ambijenta, prilagođavamo se njima. Psihologija boje je jako važna i zato boje kreiramo u zadnjem koraku izrade logotipa. Ukoliko je riječ o nekoj tech djelatnosti, koristiti ćemo plave, zelene, sive nijanse koje odišu sigurnošću, povjerenjem, snagom i sl. Crvena boja s jedne strane može odašiljati strastvenost, poticanje na kupovinu ,dok u drugoj djelatnosti može ostavljati dojam neozbiljnosti i agresije. Potrebno je pažljivo razmatranje kako bi bili sigurni da boje koje se koriste imaju točno značenje za poslovni sektor u kojem se nalazimo.
Korak 8: Prezentacija logotipa
Način na koji se logotip predstavlja može biti presudan.
WOW trenutak za većinu klijenata dolazi kad im se prikaže vizualizacija kako će njihov logo izgledati na vozilu, majici, kemijskoj, šalici i veoma često upravo zato radimo vizualizacije logotipa. Isporučujemo svaki logotip sa osnovnom grafičkom knjigom standarda koja uključuje šifre palete u CMYKu, RGB-u i Pantone paleti sa uputstvima naziva korištenog fonta tipografije.
Korak 9: Finalizacija
U finalnome procesu, klijent daje svoje mišljenje i eventualne želje oko revidiranja, iako često nema potrebe za njima, osim izražavanjem želja oko boja ili fonta slova.
Klijent često razmišlja o logotipu vrlo emocionalno, čak i više nego o njegovoj pravoj, stvarnoj namjeni. Zbog toga nije loše uključiti klijenta u razradu logotipa.
Važno je uložiti vrijeme u proces izrade logotipa kako bi klijent i dizajner bili ponosni na konačno rješenje koje će određenom brendu dobro služiti u godinama koje dolaze.
Za narudžbe dizajna logotipa nas kontaktirajte na:
info@dolly-link.hr ili na 097 6218 673 , svakim radnim danom od 08 – 17h.
Jer mi smu tu za Vas i Vaša smo kreativna strana Vašeg branda i poveznica poslovanja i stvaranja branda.
Naš portfolio radova: