Zamislite marku, bilo koju marku. Što vam pada na pamet? Je li to Apple? Možda Google ili Amazon? Možda čak i Starbucks ili Disney? Nije važno tko ste ili odakle ste, brendovi igraju veliku ulogu u svim našim životima. Dobri brendovi imaju moć utjecati na vaše donošenje odluka, o njima se priča u svakodnevnom životu, pa čak i stvaraju zajednice istomišljenika. Nisu samo tvrtke te koje trebaju brend, oni se odnose i na pojedince kao što su slavne osobe, sportaši i obični ljudi.

Što mislimo pod ‘brendom’? Brend je nešto po čemu ste prepoznatljivi od svih ostalih prodavača. To može biti u obliku dizajna, naziva, izraza ili bilo koje specifične značajke koja se koristi za identifikaciju određene usluge ili proizvoda.

Ako mislite da je izgradnja robne marke bezvrijedna ili da je bacanje novca, onda morate ponovno razmisliti. Moć dobrog brenda je neograničena i evo 10 razloga zašto vjerujemo da je brendiranje važno za bilo koji posao. Zaključili smo da mi volimo istaknuti u našim blogovima uvijek 10 razloga. 

 

Brandiranje i kako stvoriti brand?

1. Brendiranje vas izdvaja od konkurencije

Uz milijune tvrtki diljem svijeta, sigurno će biti kopija ili sličnih tvrtki. Možda vam nude slične proizvode ili usluge ili možda počinjete na već konkurentnom tržištu. Borba protiv konkurencije na globalnoj ili čak nacionalnoj razini je teška, ali s jakim brendom uz sebe, lako se možete izdvojiti. Brend vam daje onu dodatnu prednost i originalnost koju druge tvrtke ili pojedinci možda nikada neće imati.

Zamislite da kupujete tenisice. Vidite par lijepih Nike tenisica od parsto eura a zatim par vrlo sličnih tenisica bez marke od dvadesetak eura. Neki potrošači koji su svjesni novca mogli bi kupiti jeftiniji par, dok bi potrošači zainteresirani za kvalitetu ili osobni izgled radije uložili više novca u skupi par tenisica. Sve zato što poznaju Nike i svoje tenisice asociraju na trend i kvalitetu.

Potrošači samo trebaju vidjeti logo marke Nike i već povezuju niz drugih značajki ili pogodnosti s ovom markom.

Kada je vaša tvrtka nepoznata, vaši potencijalni potrošači nemaju nikakve veze s vašom markom. Iz tog razloga kupci vas vide kao rizik koji se na kraju možda neće isplatiti.

 

2. Brendiranje olakšava prodaju

Kupovni put kupca složena je stvar. A postaje još složenije kada vrijednost proizvoda ili usluga postane veća. Ali jedna stvar koja ostaje dosljedna je utjecaj dobrog brenda u procesu. Bez obzira na to troši li kupac euro ili stotine eura robna marka može biti razlog za donošenje odluke.

Uzmimo za primjer Adidasovu suradnju s Yeezyjem (brend Kanye Westa za njegovu liniju odjeće i obuće). Ove će se suradnje trenutno rasprodati i čekat će se ljudi koji će ih kupiti na dan izdavanja, bez obzira na cijenu. Suradnja brenda s Yeezyjem dodaje značajnu vrijednost. U kombinaciji s ograničenim brojem puštenih artikala stvara još veću potražnju, što zauzvrat čini njihovu znatno lakšu prodaju.

 

3. Marke čine vaše zaposlenike ponosnima

Zamislite da radite u tvrtki poput Disneya ili Googlea, nije važno jeste li čistačica ili rukovoditelj na visokoj razini. Brendiranje daje zaposlenicima osjećaj ponosa i osjećaj da stvarno čine razliku u svijetu. Mogli biste otići na srednjoškolska okupljanja i reći “Da, radim u Pixaru” i vaši bivši kolege iz razreda će biti odgovarajuće impresionirani. Ljudi znaju brend, ono što predstavlja i to je nešto na što možete biti ponosni.

Izgradnja snažnog brenda pomaže ljudima da se povežu s brendom i osjećaju povezanost s njim. Može motivirati zaposlenike da marljivo rade i ostanu odani jer žele biti dio magije i povijesti vašeg brenda.

Tvrtke s jakim brendom obično imaju jedinstvenu radnu kulturu. Ključ je da se zaposlenici osjećaju kao da pripadaju ekskluzivnom klubu ili da su dio jedne velike obitelji koja radi zajedno protiv svih konkurenata. To je pozitivna kultura koja se rijetko viđa kod manje poznatih marki ili tvrtki.

Brandiranje poslovanja

4. Ljudi prirodno govore o jakim markama

Malo poznate robne marke naporno rade kako bi njihova tvrtka bila primijećena i bila na vrhu svijesti kupaca.. Neka vas to ne obeshrabri, izgradnja jake robne marke prije svega je težak posao. Ali kada se to završi, obično je potrebno manje truda u marketingu i oglašavanju da bi ljudi pričali o vašem brendu u usporedbi s nepoznatim brendovima.

Uzmimo za primjer mali butik u gradu, čak i ako ste ga nedavno posjetili, manja je vjerojatnost da ćete ga spomenuti u razgovoru s prijateljima u usporedbi s velikim brendom poput Zare ili Levisa. Jedini način na koji će se pričati o malom butiku u gradu je održavanje velike rasprodaje ili ako primjetite atraktivno uređen izlog, A čak i to bi moglo rezultirati samo privremenim spominjanjem tvrtke ili osim ako nije tako iznimne kvalitete da joj ljudi daju prednost.

Usmena predaja je vrlo moćan alat. Imati dobro uspostavljen brend daje ljudima nešto o čemu mogu razgovarati.

 

5. Brendiranje potvrđuje vaš kredibilitet na tržištu

Dobro brendiranje ne gradi se preko noći. Potrebne su godine i godine napornog rada i izgradnje ugleda. Ali nakon što stvorite snažne temelje dobrog brenda, ostalo je povijest. Generacije za generacijama vaš će brend smatrati pouzdanim na tržištu. Lider u industriji i onaj koji će uvijek ispuniti vaša očekivanja.

Nekoliko vodećih primjera u industriji uključuje:

Telefoni ili računala – Apple
Tražilice – Google
Crisps – hodalice
Brza hrana – McDonalds
Igraća konzola – PlayStation ili Xbox

Popis bi se mogao nastaviti.

Imati jaku robnu marku čak bi moglo značiti da bi korisnici mogli zanemariti negativne kritike ili medijsko izvještavanje koje ste nedavno dobili. Sve zato što vam vjeruju i znaju da vaš brend uvijek daje rezultate. Možda postoji više načina da izgradite povjerenje kod svojih kupaca, ali svakako pomaže imati snažan brend. Pomaže u pružanju stabilnosti i povjerenja vašim klijentima. Čini se da ste etabliraniji i to vam može pomoći da potvrdite svoju poziciju na tržištu.

 

6. Snažno brendiranje gradi vam klub obožavatelja

Možda ste čuli za “Swifties” ili “Beliebers”. Za one od vas koji niste upoznati, “Swifties” su obožavatelji Taylor Swift, a “Belieberi” su obožavatelji Justina Biebera. Ovi obožavatelji nisu kao obični obožavatelji, oni žive i umiru kako bi zaštitili svog omiljenog pjevača svih vremena. Svaki negativni tisak ili komentari na društvenim mrežama i ti će obožavatelji biti spremni uzvratiti udarac u ime svoje omiljene slavne osobe.

Isto vrijedi i za brendiranje tvrtke, samo pogledajte Apple. Imaju vjerne obožavatelje koji, čini se, kupuju samo Appleove proizvode. A kada sljedeći iPhone izađe, možete se kladiti da će čekati u redu vani na kiši, vjetru i hladnoći da ga kupe. Klubovi obožavatelja ili zajednice neprocjenjiva su imovina za tvrtke. Oni će jamčiti da će se vaši najnoviji proizvodi prodavati, zaštitit će vas u teškim vremenima i što je najbolje od svega, brbljati i hvaliti vas svim svojim prijateljima i obitelji. I tako klub obožavatelja nastavlja rasti i napredovati, zajedno s vašim poslom.

 

7. Snažno brendiranje povećava vašu vrijednost
Ovdje ne govorimo samo o vrijednosti marke, već i o vrijednosti vaših proizvoda i usluga. Kada imate nedvojbeno sjajnu marku, možete naplatiti premiju za svoje proizvode ili usluge i izvući se s tim. Ljudi su spremni platiti dodatni iznos za jaku marku. Jer znaju što mogu očekivati ​​i kvalitetu koju će dobiti. Dok s nepoznatim brendom postoji više nepoznatih čimbenika i potencijalno veći rizik pri kupnji proizvoda.

 

8. Brendiranje omogućuje da vas prepoznaju
Ovdje logotip vaše tvrtke igra veliku ulogu u prepoznavanju vašeg brenda. Dobar logo treba biti jednostavan, lako pamtljiv i jedinstven. Nakon što imate moćan logotip u kombinaciji s jakom reputacijom robne marke, u odličnoj ste poziciji ne samo da budete prepoznati, nego i zapamćeni.

Imati dobar logotip može značiti da je vizualni aspekt bez naziva tvrtke dovoljan da podsjeti ljude na tvrtku. Uzmimo za primjer Apple logo, to je jednostavna jabuka sa zalogajem u sebi. Ali kad god vidite jabuku sa zalogajem, negdje u svom umu sjetite se tehnološke tvrtke Apple:

 

Možda njihov jednostavan naziv i logotip donose Appleu toliko prodaje svake godine? Ili je možda logotip postao sinonim za inovaciju. Iz tog je razloga dizajn logotipa ključan za uspjeh pozdravljanja snažnog brenda. Preporučamo angažiranje profesionalnog dizajnera logotipa kako biste svom brendu omogućili dobar početak. Angažirajte profesionalca u izradi logotipa.

 

9. Brend vašoj tvrtki daje osobni pečat
Svatko voli marku koja nešto predstavlja. Na primjer, brend koji vam govori da nikada ne odustajete ili brend koji vam govori da je u redu biti drugačiji. Upravo ti emocionalni dodiri daju tvrtki jedinstvenu konkurentsku prednost. To može biti jednostavan slogan, poput Appleova ranog slogana “Think Different” i sl.

Dove je izvrstan primjer brenda koji stvarno promovira svoju emocionalnu stranu:

*slika preuzeta sa Dove.com

 

 

 

Tijekom godina imali su niz kampanja koje osnažuju žene svih pozadina, dobi i veličina da budu samouvjerene u vlastitoj koži. TV oglasi, kopija web stranice, slike, objave na društvenim mrežama – sve je usklađeno s ovom snažnom, pozitivnom porukom. Sada kada većina ljudi vidi Dove proizvode u trgovini, prirodno povezuju svoju marku s pozitivnim i prirodnim imidžom tijela. Kupnjom njihovih proizvoda govorite da podržavate njihovu kampanju i osjećate se isto kao i oni.

Kada imate jaku robnu marku, vi ste više od same tvrtke koja želi ostvariti prodaju – Vi ste tvrtka spremna promijeniti svijet i ostvariti stvarni utjecaj!

 

10. Jaki brendovi nikada ne umiru, oni evoluiraju
Svake godine zapanjujuća količina poduzeća se zatvori. Ekonomija može biti teška, a oni koji prežive svake godine obično su oni s dobrom robnom markom.

Bilo bi lakovjerno misliti da kada jednom uspostavite marku, ona zauvijek ostaje takva, neporomjejiva.  Ne bi trebalo. Jaka robna marka koja izdrži test vremena i ostaje relevantna je ona koja se razvija.

Uzmimo za primjer Netflix, ono što je nekada bila poštanska usluga iznajmljivanja DVD-ova tijekom godina se razvilo u online uslugu strujanja koja sada dominira industrijom. Kako se tehnologija mijenjala, zajedno s kupovnim ponašanjem kupaca, prilagođavali su svoj proizvod. Ipak, oni i dalje dominiraju industrijom zahvaljujući snazi ​​svog brenda.

Ako želite saznati više o brendiranju svoje tvrtke, kontaktirajte naše stručnjake za brendiranje.

 

 

 

Grafički dizajn