Zadržavanje interesa čitatelja dobrim sadržajem web mjesta može biti zaista izazovno. Većina posjetitelja provest će samo nekoliko sekundi na web stranici prije nego što odluče što dalje.
Dobro pisanje sadržaja web stranica ključno je za dobru Google poziciju te za zadržavanjem korisnika. Dobro napisani sadržaj koji je optimiziran za web uzdiže se na vrh rezultata pretraživanja i privlači pažnju čitatelja.
Slijedite ova načela kako biste bili sigurni da sadržaj vašeg web mjesta privlači pažnju koju zaslužuje.
1. Upoznajte svoju publiku
Zvuči jednostavno, ali toliko autora kreće u pripremu sadržaja prije nego što razmisli o tome koga pokušava doseći. Prije izrade sadržaja postavite si sljedeća pitanja: Tko je moja primarna publika? Što je sa sekundarnom publikom koja može utjecati i informirati moju primarnu publiku? Kako će pronaći moju web stranicu na mreži?
Na primjer, recimo da izrađujete web mjesto za odvjetničko društvo. Vaša primarna publika mogu biti postojeći klijenti. Međutim, vaša je sekundarna publika mnogo šira i mogla bi uključivati druge odvjetnike ili bilo koga kome bi vaše usluge mogle trebati u budućnosti. Morat ćete se osigurati da vaš sadržaj bude dostupan i zanimljiv svoj publici. Kakva bi pitanja ove grupe mogle postaviti o određenoj temi? Gdje su najaktivniji na mreži? Kakve su im informacije potrebne?
Publika pronalazi web sadržaj na mnogo različitih putova – dijeljenjem preko društvenih mreža, veze s drugih web stranica, dijeljenje e-pošte i preko rezultata tražilice. Ta posljednja metoda posebno je važna kada pišete za web. Tekst bi mogao biti izuzetno dobro napisan i informativan, ali ako nije optimiziran za tražilice, velika je vjerojatnost da će ga malo ljudi pronaći. Razmislite opet o svojoj publici: koje bi pojmove za pretraživanje upisali u Google? Obavezno navedite te pojmove u naslovima i podnaslovima. SEO OPTIMIZACIJA JE UŠTEDA KASNIJE U MARKETINGU te poručuje izvrsne rezultate.

2. Slijedite model “obrnute piramide”
Čitači weba imaju kratki raspon pažnje – oni će u nekoliko sekundi odlučiti ima li vaše web mjesto potrebne informacije. Strukturirajte svoj sadržaj poput naopake piramide. Najvažnije poruke idu na vrh stranice. Zatim postupno pređite na preciznije dodatne informacije. Završite detaljima.
Na primjer, recimo da izrađujete web stranicu o konferenciji. Najvažniji detalji – opis teme, datum i mjesto – pojavit će se na vrhu stranice. Slijedili bi popratni detalji poput govornika i njihovih predavanja. Manje važne informacije – poput organizatora konferencije, povijesti serijala konferencije ili popisa povezanih resursa – pojavit će se na dnu stranice.
3. Pišite kratke, jednostavne rečenice
Kratka pažnja današnjeg čitatelja zahtijeva rečenice od 35 riječi ili manje. Tako će sadržaj web stranice koji je dostupan i lak za čitanje prirodno doseći širu publiku.
Usredotočite se na upotrebu imenica i glagola. Umjereno upotrebljavajte priloge i pridjeve. Ne upotrebljavajte riječi poput “smirenost” ili “zamagljivanje” kada će to učiniti riječi poput “mirno” ili “zbuniti”.
Ako niste sigurni na kojoj razini pišete (poput većine nas!), Korisno je provjeriti ocjenu vaših tekstova pomoću mrežnog alata za čitljivost.
Većina popularnih modela temelji se na duljini riječi i rečenica u tekstu. Čitljivost vašeg teksta tada se ocjenjuje brojem ili razinom obrazovanja. Ova tri alata skenirat će vaš tekst i utvrditi njegovu čitljivost:
Alat za ispitivanje čitljivosti
Kalkulator čitljivosti
Microsoft Word
4. Držite se aktivnog glasa
Upotrijebite aktivne, a ne pasivne glagole, i navedite subjekt rečenice. Na primjer, umjesto da napišete “Kava je naručena”, napišite “Čovjek je naručio kavu”. Umjesto da kažete „Proizvode možete naručiti na našoj web stranici“, recite „Možete naručiti proizvode na našoj web stranici“.
Aktivni glas pomaže u stvaranju jezgrovitih rečenica prilagođenih čitateljima. Također je izravnije; kada izravno razgovarate s publikom (“Možete to učiniti”), to je zanimljivije nego reći “To se može učiniti”. Ovo je važno i na vašoj stranici s čestim pitanjima ili “FAQ”
5. Pokaži, ne govori
Ne ograničavajte svoju prozu na općenitosti i izjave na visokoj razini. Konkretni primjeri iz stvarnog svijeta pomažu čitateljima da bolje razumiju i vizualiziraju vaše poruke. Razmotrite ova dva opisa:
“Ovo je najbolja igračka za pse koju novac može kupiti.”
Ili
“Napravili smo igračku za pse od trajne, 100 posto prirodne gume, dizajnirane da odolijeva probojima i suzama čak i najsvetijih žvakača.”
Koja vam verzija daje jasniju sliku o vrsti igračke koju kupujete? Određeni detalji u drugom opisu pokazuju čitateljima pseću kost, umjesto da im govore o tome.
Kao dodatni bonus, preciznije, opisne informacije o proizvodu pomažu SEO-u vašeg web mjesta i kupcima daju informacije potrebne za obavljanje te kupnje.

6. Nix žargon
Web je namijenjen svima – ne samo tehničkim stručnjacima. Stoga se pobrinite da su informacije razumljive obrazovanom nespecijalistu. Navedite kratice na prvoj referenci. Izbjegavajte insajderski jezik. Objasnite složene pojmove ili nišu. I pružiti hiperveze na druge članke u kojima čitatelji mogu dobiti više pozadinskih informacija o određenoj temi.
Ovaj je savjet posebno važan ako radite u tehničkoj industriji, ali želite da vaše web mjesto privlači nestručne kupce. Imajte na umu da morate pisati za svoju publiku (vidi točku # 1), a ne za svoje kolege. Korištenje dostupnog jezika pomoći će vam da naiđete na pristupačne i otvorene kupce – upravo ono što želite prenijeti budućim kupcima.
7. Pomiješajte izbor riječi
Riječi su poput kolačića – svi imamo svoje favorite. Ali što se tiče zainteresiranosti posjetitelja, raznolikost je ključna! Oblaci riječi zabavni su za upotrebu i mogu vam pomoći da varirate pri odabiru riječi vizualizirajući koje riječi najviše koristite. Jeste li pretjerali s određenom riječi? Upišite ga u Thesaurus.com da biste pronašli nove sinonime za poboljšanje vašeg teksta.
Pripazite i na ključne riječi vašeg web mjesta: one bi se trebale pojaviti nekoliko puta u vašem tekstu.
Evo iznimke: ključne pojmove održavajte dosljednima na cijeloj web lokaciji kako biste izbjegli zbunjivanje posjetitelja. Na primjer, ako ste fotograf, nemojte nuditi “photoshoots” na jednoj stranici, a zatim ih nazovite “photography session” na sljedećoj.
Napravite popis pojmova koji opisuju vašu tvrtku i grupirajte sve riječi koje koristite da biste značili isto. Odaberite svoj najbolji izbor i držite se toga svugdje na svojoj web stranici. Kao ovo:
Upotreba: fotografija
Ne: fotografska sesija, zakazivanje fotografije, snimanje
Nazivate li svoje kupce klijentima, pacijentima ili korisnicima? Mislite li na usluge, pakete ili planove? Kad imate ovaj popis ili pojmovnik, možete ga koristiti za pregled bilo kojeg teksta prije nego što ga objavite.
8. Omogućite tekst za skeniranje
Osim što najvažnije informacije stavljate na vrh, pobrinite se da je tekst lako pregledan. Većina čitača weba skenirat će stranicu kako bi pronašli određeni podatak koji traže – ako ga ne pronađu lako, krenut će dalje.
Ne vjerujete? Pokušajte obratiti pažnju sljedeći put kada otvorite web stranicu koju prije niste vidjeli. Čitate li svaku riječ koja počinje do kraja? Ili vam oko skače, tražeći informacije koje želite?
Umjesto odlomaka koji su teški tekstu, upotrijebite nabrajane ili numeričke popise. Umjesto jedne dugačke stranice teksta, organizirajte sadržaj u označene kartice.
Uvijek uključite “razmak”. Ovo je prazan prostor koji okružuje odlomke, slike i ostale elemente na vašoj web stranici. Iako se možda čini da je ovo samo izgubljeni prostor, zapravo je najbolji prijatelj web dizajnera. Udobne količine praznog prostora oko teksta čine ga čitljivijim i ugodnijim za čitanje.
Također je važno podijeliti sadržaj u odjeljke s opisnim podnaslovima. Na primjer, web stranica o klimatskim promjenama može organizirati informacije pod sljedećim naslovima:
Što su klimatske promjene?
Pokretači klimatskih promjena
Trenutni i projicirani utjecaji klimatskih promjena
Rješenja za smanjenje emisija
Saznajte više

9. Uključite multimediju
Ponekad slika – ili infografija ili video – stvarno vrijedi tisuću riječi. Istraživanja pokazuju da je 90 posto informacija koje se prenose u ljudski mozak vizualne, a ljudi obrađuju vizualne informacije 60 000 puta brže od teksta.
Lako čitljiv grafikon ili infografika također mogu bolje objasniti složenu temu od samog teksta.
Slike također pomažu u razbijanju teksta, što olakšava čitanje vaše stranice. Preporučujemo da imate najmanje jednu sliku na svakoj stranici vašeg web mjesta. Evo još savjeta kako optimizirati slike vašeg web mjesta.
ZLATNA PRAVILA SEO OPTIMIZACIJE FOTOGRAFIJA
- Koristite fotografije visoke rezulucije
- Ako nemate svoje profesionalne fotografije koristite commercial stock fotografije
- Prije “uploadanja” na web, fotografije moraju biti u JPEG. ili PNG. formatu
- Rezolucija slike i veličina slike mora biti u balansu, 15 MB je previše, usporiti će rad web stranice, idealna veličina je npr. 795 x 300 piksela, ali ovisi o samome webu, savjetujte se sa tvrtkom koja Vam gradi web stranicu, rezolucija mora biti 72 dpi ili 92 dpi. Kako to lako možete provjeriti? Desni klikom na fotografiju – Properties.
- Ako je fotografija prevelika, koristite neki Online Resize Image ili Resize Resoulution alat
- Neka sve fotografije budu iste veličine i stila
- Pravilno imenujte fotografije prije uploadanja ili slanja web majstoru. Nemojte ih nazvati “Photo1”, “Slika1”, “IMG_12356″ ili DSC_579” . Koristite ključne riječi koje želite promovirati. Primjerice ako želite prodavati svoje fotografske usluge u Zagrebu, tada koristite nazive slika “fotograf_zagreb”, “fotografi_zagrebacka_zupanija” , “foto_studio_zagreb”. Razmišljajte kao netko tko pretražuje Google.
- Koristite dodatne informacije uz slike i caption forme, poboljšavaju SEO optimizaciju
- Koristite fotografije uz tekst te neka Vaši blogovi, kategorije budu bogate fotografijama
10. Sadržaj web mjesta – “hiperlinkanje”
Sjajna stvar kod web stranice je ta što je čitatelje lako usmjeriti s jedne stranice na drugu. Pomozite čitateljima da pronađu sjajniji sadržaj hiperpovezivanjem određenih riječi ili fraza s drugim relevantnim resursima, posebno onima na vašoj web stranici. To će vam pomoći da ljudi budu angažirani s vašim sadržajem i kreću se po vašoj web lokaciji.
Izgradnja ovih internih veza na vašoj web stranici također pomaže vašem SEO-u, ali imajte na umu da veze uvijek trebaju biti relevantne i korisne. Vizualno, ako svoj tekst pretrpate vezama, ljudi neće znati na što treba kliknuti. Google preporučuje korištenje razuman broj linkova.
11. Ostavite ih da žele više
Evo primjera kako gumb poziva na akciju može izgledati na vašoj web lokaciji.
Dobre web stranice završavaju svaku stranicu snažnim pozivom na akciju (ili skraćeno CTA).
Neka ovi pozivi na akciju budu jezgroviti i započnite ih glagolima radnje poput „Preuzmi“, „Podijeli“, „Pridruži se“, „Registriraj se“, „Saznajte više“ ili „Gledaj“. I naravno, obavezno uključite vezu koja čitateljima zapravo omogućuje ispunjavanje radnje koju tražite od njih.
Pisanje je općenito naporan posao – čak i pisanje sadržaja za vaše web mjesto. Ali upamtite, ne trebate prvi put pisati savršene tekstove! Nakon što vaš sadržaj postane dostupan, možete mjesečno provjeravati web stranice kako biste nadzirali i optimizirali njegovu izvedbu. Pomoću ovih savjeta spremni ste za stvaranje učinkovitog sadržaja koji će odjeknuti i s najtraženijim i vremenski pritiskanim internetskim čitačima.
SAŽETAK KAKO POSTIĆI DOBRU POZICIJU NA GOOGLEU?
1. Kvaliteta sadržaja
2. Ne predugačak i ne prekratak tekst koji koristi ključne riječi Vaše djelatnosti/tvrtke/usluge
3. Ključne riječi, ključne riječi, ključne riječi:D
4. Optimiziranje web stranice za top ključne riječi, možete koristiti Google Keyword Research Tool
5. Korištenje linkova – off site, on site – linkovi koji vode na druga web mjesta Vaše web stranice i linkovi koji vode na vanjske web stranice, društvene mreže i sl.
6. Optimizirajte fotografije
7. Razmišljajte kao posjetitelj weba