#1 MANJE JE VIŠE

Čist i jednostavan grafički dizajn daje dašak bezvremenosti. Uvijek pokušajte pojednostaviti svoj posao, ostavljajući samo ključne elemente u svojim grafičkim rješenjima. Jedna od češćih pošasti manje iskusnih grafičkih dizajnera je miješanje više fontova i korištenje različitih vrsta fontova u jednom dizajnu. Pokušajte vizualno ponoviti grafičke elemente, a ne upotrebljavati hrpu različitih. Kad kažem pojednostaviti – ne mislim na krajnji minimalizam, ali pridržavanje jedne dimenzije čistoće može podići vaš grafički izraz. Svaki grafički element koji koristite u vizualima nekog projekta mora imati značenje, razlog zašto se koristi na određenim pozicijama.

 

#2 NEKA VAM BOJE NE BUDE STRAH

Boja je sastavni dio našeg života.  Boje dodiruju emocije, povezuju se, ostavljaju dojmove, utječu na raspoloženje promatrača. Boja može naglasiti i odvojiti grafičke elemente. Obogaćuje vizualno.

Temelj svakog grafičkog dizajna je crno-bijeli vizual. U većini dizajna pripreme za tisak upotrebljavat ćete do 3 boje, od kojih su dvije osnovne – crno-bijela. Dobar vizual izgleda dobro, čak i ako je crno-bijel i lišen bilo koje druge boje. Ako upotrebljavate više boja, posebno na elementima koji se preklapaju – obvezno je koristiti komplementarne boje.

Pravilnom kolorizacijom nekog osrednjeg grafičkog dizajna lako možete dati, ako ništa drugo, ugodan efekt svom grafičkom rješenju.

#3 TIPOGRAFIJA

Odabir fontova sastavni je dio svakog grafičkog dizajna – osim ako se ne bavite isključivo fotografijama. 3 fonta su više nego dovoljna. Jedan za naslove, jedan za osnovni tekst i jedan za naglašavanje. Dok odabirete fontove, pokušajte procijeniti kakve dojmove odabrani font ostavlja na vas. Je li ugodno za oči i lijepo za čitanje ili se mučite s prepoznavanjem određenih slova? Zapitajte se odgovara li taj font u cijelu priču koju pokušavate istaknuti. Nikada ne razvlačite fontove, budite oprezni pri kerniranju (razmaci između znakova), kombinirajte fontove sa serifima i neserifima. Ako upotrebljavate 2-3 različita fonta, pobrinite se da se oni ne “tuku” – neki fontovi jednostavno ne idu zajedno.

#4  STVORITE SVOJ POTPIS

Nemam ništa protiv kopiranja, pogotovo ako je dizajn s kojeg kopirate dobar. Smatram ga sastavnim dijelom grafičkog dizajna. Ali – ako već kopirate ideju, dio vizualnog ili cjelovitog dizajna – kopirajte isključivo od najboljih.

Obično se kaže da je nemoguće smisliti nešto novo i da se sve već vidi u grafičkom dizajnu. Djelomično je to istina, ali nisu uočene sve varijacije, niti obuhvaćene sve ideje. Grafički dizajn vrlo je široke koncepcije i možete stvoriti nešto potpuno novo ako biste zaronili samo malo dublje u ocean beskonačnih ideja.

Istražujući dubine, na kraju ćete pronaći svoj jedinstveni “potpis”, a ne kopiju. Pretražujte, eksperimentirajte i uživajte u dizajniranju.

#5 BIJELA JE VAŠ PRIJATELJ

Tijekom stvaranja grafičkog vizuala nije potrebno popuniti sav bijeli prostor. Pogledajte bijelo kao svojevrsne grafičke elemente. Ne kaže se bez razloga da je određeni grafički dizajn – „prozračan“. Ostavljajući bijele prostore, dajete oku priliku da se usredotoči na ključne grafičke elemente dizajna, pronađe „ključna mjesta“ i usredotoči na važno.

Ako je dizajn skupljen elementima, naše oči neće moći pronaći poveznicu, neće moći prepoznati ključne segmente dizajna i najvjerojatnije – nikada ne pročitati namjeravanu poruku.

#6 KOMUNICIRAJTE VIZUALNO

Grafički dizajn prenosi poruku. Kombinirajući fotografije, bijele, fontove, boje ; općenito grafičke elemente – stvarate medij koji nosi određenu poruku . Ta poruka mora biti jasna i izravna. Ako se promatrač zapita: “Što se pod tim mislilo?” – dizajn je propao.
Dobra priprema (brainstorming) i poznavanje pitanja onoga što će vaš dizajn pokriti – pola je posla. Jedino što preostaje jest – umetnuti odabrane grafičke elemente u vizual kako bi prenijeli poruku ciljanoj publici.
Pokušajte razmišljati izvan okvira, nemojte biti previše izravni niti previše nejasni. Pokušajte uklopiti grafičke elemente iznenađenja u vizualno – elementi koji se ne moraju nužno uklopiti – pokušajte potaknuti promatračevu reakciju.

#7 VELIČINA JE VAŽNA

Grafičke elemente naglasite veličinom. Veća fotografija je značajnija, veći tekst nosi važniju poruku. Pri oblikovanju logotipa posebno obratite pažnju na veličinu. Logotip mora izgledati dobro bez obzira na njegovu veličinu, a svaki dio logotipa mora biti vidljiv i čitljiv kad se smanji. Oko iskusnijeg grafičkog dizajnera “ima osjećaj” kada određeni grafički element mora biti veći ili manji. Kroz iskustvo ćete razviti tu profesionalnu deformaciju.

#8 POMALO S EFEKTIMA

Gotovo sav suvremeni grafički softver (Photoshop, Illustrator, CorelDraw ) dolazi s hrpom moćnih filtara i efekata koje možete koristiti na svojim dizajnom. Ako se određeni grafički element lijepo naglasi s nekim efektom – ili jednostavno izgleda bolje kad se provuče kroz filtar – samo izvolite, ali nemojte se zanositi i grupirajte dizajn s efektima.

#9 ORGANIZIRAJTE SE

Priprema je pola posla. Skicirajte dizajn koji ćete stvoriti, ugradivši sve elemente u vaš crtež. Razmislite o projektu, pokušajte ga vizualizirati. Informirajte se o sličnim postojećim projektima. Navedite rok ako već nije naveden i držite se njega. Svakih sat vremena napravite pauzu od 15-20 minuta. Nemojte se pretjerivati, dajte mozgu priliku da se fokusira i bit ćete koncentriraniji. I kreativni također.

# KRŠITE PRAVILA GRAFIČKOG DIZAJNA

Ljudski mozak reagira na neskladnost, na manu, nelogičnost. Naše će oči uhvatiti grešku u dizajnu prije nego što uhvatimo namjeravanu poruku. Pravila su napravljena da se krše, ne bojte se eksperimentirati. Tako se razvijaju trendovi.